Green Blue Red

Членам Національної ради, зацікавленим сторонам

PDFPrintE-mail

Членам Національної ради, зацікавленим сторонам.

Шановні колеги з протидії туберкульозу в Україні!

Маю нагоду повернутись до публічного обговорення ряду питань протидії туберкульозу.

1. Про роль та місце громадянського суспільства.

2. Про активізацію участі інших гілок влади в Україні.

3. Про участь членів Національної ради у підтриманні демократичності і прозорості діяльності Національної ради і дотичних органів державної влади.

4. Про роль і місце у Національній раді представників уразливих груп по туберкульозу  - демобілізованих воїнів АТО, внутрішніх мігрантів (в розрізі Закону України № від ), хворих на діабет.

5. Про інформування Міністра охорони здоров’я У. Супрун в ході особистого прийому щодо позиції протитуберкульозних НГО.


1. Отже, про роль та місце громадянського суспільства.

Маю надію, що Вас, шановні колеги, не треба переконувати у тому, що жодна громадська організація не має підміняти державу  з її великим,  оплачуваним за рахунок платників податків, апаратом.  Першочерговим завданням громадськості є адвокатування, або, якщо хочете, спонукання  державного апарату до повного і якісного виконання покладених на нього функцій. В першу чергу це відноситься до виконавчої гілки влади. Що, власне, і роблять наші організації протитуберкульозного напрямку.

Тому Звернення, що мають ранг міжнародних, міждержавних  відносин, деяких громадських організацій до закордонних  виробників бедаквіліну і деламаніду, компаніям Янcсен і Янcсен, «OTSUKA», а також до російських фірм-посередників, навряд чи сприяли підтриманню авторитету України у світі, а, навпаки, засвідчили на весь світ про  колапс, неспроможність, професійну безпорадність відповідних державних органів виконавчої влади України, включаючи інститут профільного Віце-прем’єра України.

2. Про активізацію участі інших гілок влади в Україні.

В питанні забезпечення новітніми протитуберкульозними ліками – бедаквіліном  і деламанідом, активно підключилися і представники законодавчої гілки влади, які компетентно, з державницьких позицій підійшли до цього питання, очікуючи від виконавчої гілки влади невідкладних і ефективних дій.  Так, Голова міжфракційного об’єднання «Парламентська платформа боротьби з туберкульозом», народний депутат України Сергій Кіраль звернувся з депутатським зверненням до Прем’єр-міністра України В.Б. Гройсмана  (вих. № 04-3012510-1 від 25. 10.2017 року) з конкретною пропозицією невідкладно доручити Голові Офісу залучення інвестицій при КМУ Даніелю Білаку провести переговори з фармацевтичними компаніями «JANSSEN»  (США) та «OTSUKA» (Японія) щодо можливості реєстрації в  Україні з метою подальшої закупівлі зазначених препаратів без російських посередників (Додається). Показовим і таким, що викликає запитання, у цьому листуванні є те, що Прем’єр – Міністр України у дорученні про опрацювання депутатського звернення, відповідь на яке повинен надавати він особисто (щодо залучення одного із структурних підрозділів Кабінету Міністрів),  звертається в першу чергу безпосередньо до Міністра охорони здоров’я У. Супрун, і тільки потім – до свого безпосереднього підлеглого у Кабінеті Міністрів,  своєї «правої руки» у питаннях охорони здоров’я -  до профільного Віце-прем’єр –міністра П. Розенка з його функціями «спрямування і координації».

Проте, відповіді особисто від Прем’єр-міністра В.Гройсмана (§ 123 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 18.07.2007 року №950)  народний депутат С. Кіраль не отримав. Натомість депутатом отримана відповідь від МОЗ України не по суті депутатського звернення (додається). Ця відповідь свідчить, що МОЗ робить вигляд, що зовсім відмовляється розуміти, хто повинен більше уболівати щодо отримання ліків для українців – вітчизняні чиновники від медицини  чи сторонні для України виробники цих ліків.

Така реакція владних структур  - це зовсім не те, за що громадяни платять податки.

3. Про участь членів Національної ради у підтриманні демократичності і прозорості діяльності Національної ради і дотичних органів державної влади.

Визначальною складовою роботи Національної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу при Кабінеті Міністрів України є дотримання принципів відкритості, демократичності, прозорості у прийнятті рішень, що має підтверджувати прихильність урядових органів цим принципам, свідчити про довіру громадянського суспільства, а також має демонструвати провідну роль у цьому організацій-нерезидентів України, які представлені у Національній раді.

Саме для цього і ведеться аудіозапис ходу засідань Національної ради.

На засіданні Національної ради 5 жовтня 2017 року у приміщенні Кабінету Міністрів України вівся аудіозапис, про що попередив головуючий на засіданні Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко.

Аудіозапис чи його роздруківка мають документально свідчити про наявність чи відсутність консенсусу при голосуванні, про стиль ведення засідання, про реальну позицію членів Національної ради, які озвучили свою особливу думку.

У засіданні 5. 10.17 року це в першу чергу стосується штучного утворення надбудови – так званої «президії» а також щодо забезпечення України ліками проти туберкульозу.

Після численних зусиль, майже через 2 місяці після засідання,  мною була отримана роздруківка аудіозапису засідання Національної ради 5 . 10. 2017 року (маю надати окремо, зважаючи на великий обсяг документу).

Важливим аспектом, який несе зміст роздруківки, є інформація про реальну кількість голосів «за, проти чи утримались» по цих питаннях. Роздруківка підтверджує, що консенсусу у членів Національної ради по цим принциповим питанням не було.

І, хоча результати поіменного голосування не фіксувалися, маю надію і впевненість, що саме члени Національної ради, представники шановних організацій  - нерезидентів України у Національній раді, які у будь-яких умовах демонструють провідну роль у дотриманні в Україні принципів відкритості, демократичності, прозорості, в першу чергу проголосували  «проти» або «утримались» при голосуванні по цих питаннях.

Також маю впевненість, що вони і далі будуть також принципово відстоювати принципи відкритості, демократичності, прозорості у подоланні проблем, які чекають вирішення Національною радою. Зі свого боку, висловлюємо готовність  висвітлювати відповідний вклад у розбудову української демократії.

4. Про роль і місце у Національній раді представників уразливих груп по туберкульозу  - демобілізованих воїнів АТО, внутрішніх мігрантів,  громадян, хворих на діабет.

Повинні  зазначити, що Закон України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях" № 7163 від 18 січня 2018 року, затверджений Президентом України,  а також Постанова Верховної ради України «Про звернення Верховної Ради України» щодо визнання Російської Федерації країною – агресором надає додатковий імпульс і розставляє акценти щодо врахування інтересів людей, які постраждали від збройного конфлікту а саме-  демобілізовані воїни АТО і внутрішні мігранти як категорії високого ризику захворювання на ТБ, як уразливі до ТБ особи.  Це  - національна особливість України.

Щодо громадян України, хворих на діабет, ця категорія давно визнана світовою спільнотою уразливою до туберкульозу. Це – світова детермінанта.

Тому вважаємо за необхідне без зволікань повернутися до виконання п. 5 Протокольного рішення Національної ради від 18.05 2017 року щодо введення представників відповідних категорій до Національної ради.  Має сенс нагадати, що МОЗ мала надати до КМУ пропозиції щодо внесення змін та доповнень до Положення про Національну раду та її складу – до 30.08.2017 року.

5. Про інформування Міністра охорони здоров’я У. Супрун під час очікуваного  особистого прийому щодо позиції  і пропозицій НГО   протитуберкульозного напрямку.

У зв’язку із не вирішенням ряду питань протидії туберкульозу в Україні, про які наші організації мали нагоду поінформувати раніше як членів Національної ради, так і зацікавлені вітчизняні і закордонні сторони, виникає нагальна потреба у безпосередній робочій зустрічі із в. о. Міністра охорони здоров’я – пані У.Н. Супрун як уповноваженою населенням України особою, яка має приймати остаточне інформоване рішення.

Вже протягом 2-х місяців, незважаючи на наші намагання, в тому числі публічні звернення до У. Супрун як члена Національної ради, а такожі численні звернення до радника міністра пана В. Курпіти, для нас, представників НГО протитуберкульозного напрямку, ця «місія -нездійсненна».

Маю зазначити, що наші організації не мали жодних перепон для зустрічей із будь-яким із міністрів - попередників пані У. Супрун на цій посаді. Тобто була впевненість, що вони самостійно приймали рішення, в тому числі про зустріч, попри залучення радників чи посередників.

У зв’язку з цим виникають питання, або пані Міністр не хоче отримувати інформацію і пропозиції, або її ретельно опікує від негативу її оточення. Час не чекає. Тому ми маємо нагадати прислів’я: «все, що можна виправдати, не можна виправити».

І знову публічно звертаємося до пані в.о. Міністра У. Супрун про невідкладний, зважаючи на стан протидії туберкульозу в країні,  особистий прийом у будь-який визначений нею час.

Також звертаємося до радника в. о. Міністра пана В. Курпіти про сприяння цій зустрічі. Просимо пана радника повідомити про результати його сприяння  на наші електронні адреси і адреси членів Національної ради.

З повагою,

Ігор Горбасенко, співголова Всеукраїнської коаліції організацій

«Зупинимо туберкульоз разом»,  член Національної ради.

Додатки

Офіційний сайт Солом'янської районної в місті Києві адміністрації

Контактна інформація: sitchen@ukr.netsitchen194@gmail.com