Green Blue Red

Українські протитуберкульозні громадські організації приймають участь у обговоренні проекту національної програми боротьби з туберкульозом

PDFPrintE-mail

Шановні колеги,

Зараз починається засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я. На засіданні будуть розглянуті такі законопроекти:

– про затвердження Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2018-2021 роки;

– про лікарське самоврядування;

– про професійне самоврядування медичних професій в Україні;

– про основи професійного самоврядування у сфері охорони здоров’я;

– про внесення змін до Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині»;

– проект Постанови про парламентські слухання на тему: “Шляхи подолання епідемії туберкульозу в Україні”.

Співголова Коаліції організацій «Зупинимо туберкульоз разом» Ігор Горбасенко та голова правління БО «Українці проти туберкульозу» Віталій Руденко надали до засідання Народним депутатам України розгорнутий аналіз та пропозиції по розгляду Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз.

Нижче Ви можете ознайомитися із основними положеннями зазначеного аналізу:

«Країні потрібен чіткий, професійний і якісний дороговказ для боротьби з туберкульозом у вигляді Загальнодержавної програми.

Проте, якість запропонованої Міністерством охорони здоров’я і Кабінетом Міністрів України безпрецедентно низька. А зараз розробники програми мають намір перекласти відповідальність за вкрай низьку якість програми на Верховну Раду України.

· Запропонована Кабінетом Міністрів України до затвердження Верховною Радою України у 2019 році Загальнодержавна Програма України має фінансуватися із Державного бюджету України, починаючи із 2019 року.

· Проте, проект Загальнодержавної програми включає в себе багато заходів, задекларованих як виконані у 2018 році.

· Запропонована Програма ґрунтується на статистичних показниках захворюваності на туберкульоз 2016 року, тобто показниках трирічної давності, що є неприйнятним для такого документу.

· Має місце спотворення статистичних даних, які лягають в основу фінансових і програмних розрахунків запропонованого проекту Загальнодержавної програми.

Про безпрецедентну за всі роки епідемії туберкульозу в Україні недосконалість програми і відсутність політичної волі в першу чергу свідчить зміст розділу, який безпідставно названий «Рішучі політичні заходи та системи підтримки (системна підтримка та реформа надання послуг)».

Не враховане обов’язкове віднесення до категорії захищених статей Державного бюджету України, що стосуються Загальнодержавної програми.

· Програма не передбачає виконання обіцянки МОЗ України та Уряду залишати фінансові кошти, зекономлені від скорочення ліжкового фонду, в розпорядженні протитуберкульозних закладів, для забезпечення інфекційного контролю, проведення ремонтних робіт, підвищення окладів, вдосконалення лікувальної та лабораторної бази.

· Відсутня розгорнута стратегія інфекційного контролю на виконання ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

· Проігнороване обов’язкове забезпечення пацієнта за кошти Державного бюджету симптоматичними препаратами для захисту від невідворотних побічних реакцій з боку печінки, слуху, зору, нервової системи таке інше в результаті застосування токсичних протитуберкульозних препаратів у «підході, орієнтованому на пацієнта».

· Не враховані рекомендації ВООЗ щодо поєднаної патології туберкульоз – діабет.

· Проігноровані роль і місце Червоного Хреста України, який навіть при відсутності державного фінансування залишається потужним партнером держави.

· Проігнороване реформування державної політики у сфері протидії туберкульозу на основі багатовідомчого та багатосекторального підходу.

· Відсутня стратегія боротьби із захворюваністю і смертністю щодо дитячого туберкульозу.

· Не включене запровадження сталої системи виявлення, профілактики і лікування діючих воїнів АТО, тих, що звільнилися зі служби, а також внутрішніх переселенців.

· Також рішучі політичні заходи мали б хоча б дотично привернути увагу до необхідності:

- підвищення до 5 % від ВВП України на охорону здоров’я;

- введення обов’язкового медичного страхування всього населення України;

Вперше за історію складання Програм майже трирічна праця МОЗ представляє з себе не більше ніж декларацію про наміри.

Проект загальнодержавної програми переповнений маніфестантними та декларативними визначеннями, (на кшталт «всебічне охоплення», «раціональне використання», «успішність зовнішнього контролю», «належний доступ», «всього комплексу послуг… у повному обсязі», «оптимізація … впливу програм» таке інше), які не конкретизовані у критеріях та індикаторах.

Адже якщо заклики і наміри не мають чітких індикаторів і критеріїв, вони ніколи не можуть бути виконані.

Маємо зазначити, що програма боротьби з туберкульозом як дороговказ для країни, має існувати і бути якісною. Тому ми вимагаємо від МОЗ і Кабінету Міністрів України термінового корегування програми і надання її в якісному вигляді на затвердження вищому органу держави - Верховній Раді України.»

Офіційний сайт Солом'янської районної в місті Києві адміністрації

Контактна інформація: sitchen@ukr.netsitchen194@gmail.com