Green Blue Red

ДЕРЖАВНИЙ ТУРИЗМ ПОСАДОВЦІВ. ІЗ КОРУПЦІЙНИМ ПРИСМАКОМ?

PDFPrintE-mail

За часів державної  незалежності України громадськість звикла до постійних закордонних візитів  посадових осіб. Вони,  безумовно, потрібні  і є складовою державотворення. Не привертають значну увагу з точки зору необхідності і не  викликають питань з цього приводу, наприклад,  візити дипломатичного корпусу.

Проте, закордонні поїздки посадових осіб з інших міністерств і відомств цікавлять громадян значно більше з точки зору співвідношення «Необхідність візиту –  отриманий результат».  Здатні зацікавити загал також склад делегації  і конкретний внесок кожного її члена.

І, якщо, скажемо, пересічний українець цілком здатний задовольнити  потребу в інформації щодо перебігу  і результатів державних візитів, наприклад, Голови Держави, то відносно візитів, так би мовити,  другого ешелону посадовців з-за відсутності хоча б унормованого документами Кабміну звітування складається враження, що люди їздять, як афористично казав М. Жванецький, «в Париж по делу».  І тим більше дивують майже нахабні, «не ваше дело», відповіді посадовців про результати, які без змащення  вкладаються у «Прокрустове ложе» афоризму Жванецького.

Будь ласка, ось свіженький приклад з туристичного життя Міністерства охорони здоров’я.

9-10 жовтня 2019 року у Ліоні, Франція, відбулася the Sixth Replenishment Conference of the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, участь у якій взяли участь очільниця МОЗ України З. Скалецька разом із головою Комітету Верховної ради України з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування паном М.Радуцьким та генеральним директором Державної установи «Центр громадського здоров'я МОЗ України» В. Курпітою.

Нещодавно наші громадські пацієнтські організації провели круглий стіл «Пацієнти - єднаймося! У наших руках здоров'я нації!», який має велике значення для встановлення діалогу органів державної влади і пацієнтів.

Для наших пацієнтських організацій і для пацієнтів України вкрай важливо знати, яку політику щодо використання коштів Глобального фонду - цього акумулятора коштів платників податків розвинутих країн, буде проводити медичний істеблішмент.

Ми відстоюємо думку, що багатомільярдні гроші Глобального фонду повинна отримувати держава, яка і відповідає за все,  а не дві громадські  (благодійні) організації, які практично безконтрольно десятиліттями  отримували і витрачали кошти, як це має місце і зараз.

Як би там не було, у відповідь на запит щодо отримання публічної інформації на питання відносно конкретного джерела фінансування  (рахунку, з якого була здійснена проплата):

1. В . Курпіта відповів, що не з державних коштів, що тільки додало бензину у вогонь.

2. З. Скалецька послалась на додаток до своєї відповіді, який не надала.

3. Забронзовілий , або вже мармуровий М. Радуцький відповів, що взагалі не вважає ці питання запиту такими, на які він має відповідати.

На запит щодо оприлюднення звіту про перебіг і результати візиту:

1. В . Курпіта пропустив запитання повз вуха.

2. З. Скалецька послалась на додаток до своєї відповіді, який не надала.

3. Забронзовілий, або вже суцільнометалевий М. Радуцький відповів, що взагалі не вважає ці питання запиту такими, на які він вважає за доцільне  відповідати, і взагалі дав зрозуміти, що має все це  на увазі, а точніше, «имел в виду».

Враховуючи, що у візиті приймав участь посадова (службова) особа МОЗ України В. Курпіта, який нещодавно очолював Мережу людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом, ненав’язливо встало питання про джерело фінансування вояжу. Бо якщо фінансування поїздки посадових (службових) осіб МОЗ і не тільки здійснювалось під будь-яким приводом з рахунку цієї або споріднених неурядових організацій, то як це корелюється із статтею 369 Кримінального кодексу України (Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі), «Пропозиція чи обіцянка  службовій особі надати їй або третій особі неправомірну вигоду, а так само надання такої вигоди за вчинення чи невчинення службовою особою в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища…»?

Тобто, складається враження, що вже склався тісний симбіоз. Як то кажуть, «гриба с березой».

Який вже привів до відсутності обіцяного і довгоочікуваного аудиту діяльності МОЗ, ігнору кричущих висновків Рахункової палати України, ренесансу кадрової політики щодо вітання  дилетантів на посадах у МОЗ,  і гонінь на професіоналів.

Видова поведінка зазначених посадових (службових) осіб МОЗ і Парламенту нагадує рефлекси дитинчат сумчатого кенгуру, які ще сліпими без проблем вилізли із причинного місця, видряпались до теплої материнської партійної сумки, або наблизились до неї,    і вважають, що взяли Бога за бороду і не перед ким не відповідають.

Загальновідомо, що безвідповідальність – донька безконтрольності і мати вседозволеності.

Таким чином, питання, що  підняті раніше у запитах на отримання публічної інформації, залишаються в силі і чекають своїх відповідей.

1. Звертаємося до Президента України Володимира Зеленського, Голови Верховної Ради України  Дмитра Разумкова і Прем’єр–міністра України Олексія Гончарука із закликом покінчити із безвідповідальним та коруптогенним державним туризмом посадовців і ініціювати відповідне розслідування та вжити адекватних заходів впливу.

Додатки:

Запит до МОЗ України від 20.10.2019 року.

Запит до ЦГЗ МОЗ України від 20.10.2019 року.

Відповідь МОЗ України № 26-05/18427 від 30.10.2019 року.

Відповідь ЦГЗ МОЗ України № 597-к  від 30.10.2019 року.

Запит до М. Радуцького від 20.10.2019 року.

Відповідь М. Радуцького № 04-18/14-365 (218709) від 18. 11. 2019 року.

Повторний запит до МОЗ України від 25. 11. 2019 року.

Ігор Горбасенко,

голова Правління Міжнародної журналістської асоціації «Здоров’я без кордонів», журналіст-рослідувач.

Офіційний сайт Солом'янської районної в місті Києві адміністрації

Контактна інформація: sitchen@ukr.netsitchen194@gmail.com